Saturday, January 9, 2016

Terdampar Dalam Sesat



Di hadapan dada langit pekat 
Aku terdampar dalam sesat 
Mencari meraba dalam nafsu jahat 
Tergelincir dalam dengusan penat

Segenggam kalbu dihamparan bisu
 Dalam tusukan bisa dipalu 
Menjalar dalam lambaian lesu 
Aku terdiam hati terbuku malu

Puas sudah jiwa difitnah 
Lelah sudah lidah dipanah 
Bungkam sudah hati diterjah 
Segala duka dan susah kian bernanah 
Jerih dan payah makin membongkah 
Namun perlu aku titipkan dengan catitan indah

Wahai tuhan pencipta dunia 
Bimbinglah jiwa yang semakin kaku 
Jangan sekali kau tinggalkan aku 
Ya Tuhan banyak sudah nikmatmu aku persia 
Malah masih tidak puas dengan apa yang dikurnia 
Pintaku Tuhan agar segala nikmat ini dapat ku jaga 
Dapat ku pelihara… 
Agar tidak kau hantar aku ke neraka…




No comments: