Saturday, November 9, 2013

Rindu beb !

 Assalamualaikum . it has been more than a month since my last post . looks like i am not into blogging things nowadays. ah persetankan bahasa penjajah ni. antara sebab aku dah lama tak bermonolog kat blog kelam ni disebabkan diri ini agak busy kedepanan ini . dah boring guna kebelakangan ini. mana busy nak study . nak final . nak spm . nak buat assignment. sebut pasal assignment . dah berlungguk lab reports aku tak submit ! haha . persetankan.

argh . hari ni study ciput je . takde mood pulak nak study lelama. benda first yang gua nak cita . kan kan kan. bila gua study je. gua rasa menyesal sambil hempuk kepala kat dinding . kenapala dulu masa spm tak study betul betul. kalau tak sekarang aku duk main salji dah. argh berangan* dak . tiap kali nak study ja. mesti duk teringat suasana permai desa . eh suasana permai bilik prep masa kat hostel dulu . pergh rancak bak hangggg!!

bila duk dalam bilik prep dulu . mana ada yang betul betul belaja. yang belaja pon yang pakai selua atas pusat . yang butang baju sampai anak tekak. yang rambut belah tengah . haha . okay tipu. takdak pon keturunan sahabat sahabat gua yang spesies macam tu. dah pupus lama kot ditelan arus pemodenan.

okay. kalau dalam bilik prep masa prep petang. tempat tula tempat paling mustajab untuk tido selain tido dorm. tido waktu petang kat dorm susah. senang kantoi. bilik prep ni jadi tempat yang paling mustajab lah untuk tido masa prep petang . ambik kusyen banyak-banyak. letak atas lantai. tido ramai-ramai. pergh heaven bhaii. tutup pintu tingkap semua. lepas tu letak notis kat luar pintu "sila hormat abang-abang senior nak spm . jangan bising . kami nak study . takdak urusan jangan masuk" . nampak tak permainan dia kat sana ? haha .kalau ada yang lagi kurang didikan. siap bawak selimut masuk bilik prep. buku tutup muka. konon tertido masa study . lepas tu bila masuk asar mula la amirul yakni exco ibadah. dia tutup kipas. ketuk meja segala bagai. buat bunyi yang sumpah annoying. kadang2 aku buat tak tau je. kadang2 buat2 nak bangun. bila dia dah pegi surau . sambung tido balik. lepastu sodorm. solat dalam dorm. lepas solat. tido balik. bangun. dengan muka mamai pegi dewan makan mintak makanan kat makcik 20 an. haha. makcik 20 an. panggil dia makcik 20 an sebab makcik ni dressing dia macam retis bak hang ! haish apa aku melalut ni. aku nak cerita pasai prep. k. ihdinasirotolmustaqim.

masa prep malam. memang qada balik la apa yang tak buat petang tadi. buat homework. tapi ada jugak yang terbabas. ada yang duk alter baju lah masa ni. duk alter seluar lah masa ni. yang paling best bila aku pernah stay up dengan kawan aku. sebab masa tu trial tak silap. peraturan pelik asrama ni. budak2 asrama tak boleh tak tido selepas pukul 1. nak study pon tak boleh. wajib tido ! ni semua sebab cikgu2 mengadu la budak asrama banyak tido dalam kelas. haa. aku dengan kawan aku nekad dah tak nak tido malam tu. sebab esoknya paper fizik. duk study dalam bilik prep. tiba2 pak guard datang. tanya kenapa tak tido lagi. dia cakap tunggu situ. pakcik nak ambik buku disiplin kat pondok pengawal. bila dia pegi ja. kami terus lari. dia perasan. dia kejar. aku lari pegi tingkat atas sekali. bawak torch light.duduk atas siling. haha sumpah best doh. main kejar-kejar dengan pak guard. bila pak guard pergi aras lain. aku kelua. dalam gelap . suluh muka pak guard dengan torch light. lepas tu lari. haha.

esoknya dah insaf. nak stay up jugak. tapi dalam stor kat dorm. bayangkan stor yang kecik tu. nak muat 4 orang. memang rasa ukhwah yang sejati la bro ! haha. okay. dah mengantuk. bye

No comments: