Sunday, July 21, 2013

Sempatkah aku ?





Andai bisa ku lihat mentari di sana
Takkan mungkin aku merasa gelita
Jika bisa aku berlindung di balik cahaya
Sudah pasti akan ku lakukannya
Tetapi ku tahu Dia tidak mengizinkannya
Dia memberi cinta NYA untuk ku cintai
Dia sentiasa memberi dan tidak pernah henti

Tapi aku..
Aku yang cuba berlari
Berlari dari meraih cinta NYA
Mencari hanya sementara
Buta menilai hakikat pahit
Aku tega tanpa kata

Di mana wahai jiwaku seorang hamba
Hamba pada yang Esa
Aku hanya satu bukan beribu
Penciptaku juga Satu bukan dua bukan tiga
Sedalam mana rasa ini
Makin ku hanyut makin jauh aku lemas
Nafasku kian pergi
Hanya tinggal jasad yang menunggu mati

Allah, sempatkah aku?
Adakah masih punya ruang dan waktu.
Untuk aku laksana apa yang masih terbuku
Menjadi seorang hambamu yang tahu erti Kau yang Satu
Menjadi permata buat ayah dan bondaku
Menjadi pejuang penerus rantai agamamu
Menjadi daie kepada semua makluk yang bernyawa
Menjadi penguat pada sebuah rumah tangga

Sempatkah………..


No comments: